Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Social Interaction and Digital Content Consumption

verfasst von : Xuejing Ma

Erschienen in: Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this chapter, our attention shifts to the subject of digital content consumption. This chapter explores how social interaction influences users’ content consumption behavior and examines how this effect varies based on the contributors’ level of experience. Our findings reveal a positive correlation between users’ social interaction and gift sending, particularly among contributors with high levels of content provision experience. This research underscores the significance of social influence in digital content consumption.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Harbaugh, W. T. (1998). The prestige motive for making charitable transfers. The American Economic Review, 88(2), 277–282. Harbaugh, W. T. (1998). The prestige motive for making charitable transfers. The American Economic Review, 88(2), 277–282.
Zurück zum Zitat Katz, E., Blumler, J. G., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509–523. JSTOR. Katz, E., Blumler, J. G., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509–523. JSTOR.
Zurück zum Zitat Yang, P., Zhang, Q., & Feng, Y. (2021). Effects of pride-tagged money and surprise-tagged money on online tipping. Internet Research, 31(3), 1061–1082. Yang, P., Zhang, Q., & Feng, Y. (2021). Effects of pride-tagged money and surprise-tagged money on online tipping. Internet Research, 31(3), 1061–1082.
Metadaten
Titel
Social Interaction and Digital Content Consumption
verfasst von
Xuejing Ma
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-99-6737-7_7