Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Influence of New Media on Consumers in the Information Age

verfasst von : Jason-Feng Pei Hao

Erschienen in: Proceedings of the 6th International Conference on Economic Management and Green Development

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The abstract should summarize the contents of the paper in short terms, i.e. Since the twenty-first century, the rise of new media, for hundreds of years has been to newspapers, broadcasting, and other ways to obtain information for consumers, such a change span is undoubtedly very huge. This paper aims to explore the impact of the rise of new media on consumers and the reasons behind it. This paper will take the travel information transmission mechanism represented by new media as an example to illustrate the impact of this mechanism on consumers.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Berger J, Milkman KL (2012) What makes online content go viral. J Mark Res XLIX:192–205 Berger J, Milkman KL (2012) What makes online content go viral. J Mark Res XLIX:192–205
Zurück zum Zitat Cacciatore MA, Scheufele DA, Corley EA (2004) Another (approach) looks at knowledge gaps and the potential of the Internet to bridge those gaps. Public Underst Sci Cacciatore MA, Scheufele DA, Corley EA (2004) Another (approach) looks at knowledge gaps and the potential of the Internet to bridge those gaps. Public Underst Sci
Zurück zum Zitat Coson V (2011) Science blog as a competitive channel for science communication. Journalism 12(7):889–902CrossRef Coson V (2011) Science blog as a competitive channel for science communication. Journalism 12(7):889–902CrossRef
Zurück zum Zitat Farhi P (2008) Don’t blame journalism. Am J Rev Farhi P (2008) Don’t blame journalism. Am J Rev
Zurück zum Zitat Miller GJ (1998) Public science: communication, culture and credibility Miller GJ (1998) Public science: communication, culture and credibility
Zurück zum Zitat Orrick P (2003) Variable message signs Orrick P (2003) Variable message signs
Zurück zum Zitat Reed TB (2006) Commuter perception of commercial radio traffic information. American Intelligent Transportation, Association, Washington, D.C. Reed TB (2006) Commuter perception of commercial radio traffic information. American Intelligent Transportation, Association, Washington, D.C.
Zurück zum Zitat Swan N, Baker S, Hintz R, Trimble T (2004) 511 Virginia assessment Swan N, Baker S, Hintz R, Trimble T (2004) 511 Virginia assessment
Zurück zum Zitat The greater triangle tourism study: a household tourism survey. Summary report. NuStats, LLC, Austin, Texas (2006) The greater triangle tourism study: a household tourism survey. Summary report. NuStats, LLC, Austin, Texas (2006)
Zurück zum Zitat Wanat J (1998) Highway information station Wanat J (1998) Highway information station
Metadaten
Titel
The Influence of New Media on Consumers in the Information Age
verfasst von
Jason-Feng Pei Hao
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7826-5_120

Premium Partner