Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

9. The Integration of Social Networks in the Competitiveness of Cooperation Networks: An Analysis to be Applied in Pharmacies

verfasst von : Camilo Prado Román, Maria Pilar Conesa García, Jose María Merigó

Erschienen in: Strategies in E-Business

Verlag: Springer US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Concepts such as “virtual spaces” “networks”, “interactivity” and “interconnectivity” are an essential part of the literature used by authors to refer to the future of the information society and knowledge. These days, there is considerable discussion about the use and impact of ICT in the development of enterprises. The research carried out in this paper is based on the evaluation of key variables for the implementation of social network and communication solutions in the pharmaceutical sector (and in other companies in the same industry). This research aims to validate the proposed model and thus generalise its use. The application of the model shows us coherent results, which encourages its validation and facilitates the analysis and diagnosis of the impact of the diverse solutions of social networks on the different needs of a range of sectorial groups.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Andreu R, Ricart JE, Valor J (1996) Strategy and information systems. McGraw Hill, New York Andreu R, Ricart JE, Valor J (1996) Strategy and information systems. McGraw Hill, New York
Zurück zum Zitat Applegate L, Austin R, McFarlan F (2003) Corporate information strategy and management. The challenges of managing in an economy network. McGraw-Hill, New York Applegate L, Austin R, McFarlan F (2003) Corporate information strategy and management. The challenges of managing in an economy network. McGraw-Hill, New York
Zurück zum Zitat Cash JI, McFarlan FWY, McKenney JL (1990) Gestión de los sistemas de información de la empresa. Los problemas que afronta la alta dirección. Alianza Editorial, Madrid Cash JI, McFarlan FWY, McKenney JL (1990) Gestión de los sistemas de información de la empresa. Los problemas que afronta la alta dirección. Alianza Editorial, Madrid
Zurück zum Zitat Castells M (1997) La era de la información. Ed.Alianza Castells M (1997) La era de la información. Ed.Alianza
Zurück zum Zitat Drucker PF (1988) Management and The World's Work. Harvard Bus Rev, 6(5):65–76 Drucker PF (1988) Management and The World's Work. Harvard Bus Rev, 6(5):65–76
Zurück zum Zitat Engeström J (2002) Organizing innovation—innovating organization . For center activity theory and developmental work research department of education, University of Helsinki Engeström J (2002) Organizing innovation—innovating organization . For center activity theory and developmental work research department of education, University of Helsinki
Zurück zum Zitat Gil I, Conesa P, Loras J, Cortes C (2007) TIC y Redes Sociales una aplicación en el ámbito de la universidad y la empresa.V Mesa Hispana para el análisis de redes sociales. In XXVII Internacional Sunbelt Social Network Conference. CORFU, Grecia Gil I, Conesa P, Loras J, Cortes C (2007) TIC y Redes Sociales una aplicación en el ámbito de la universidad y la empresa.V Mesa Hispana para el análisis de redes sociales. In XXVII Internacional Sunbelt Social Network Conference. CORFU, Grecia
Zurück zum Zitat Hax AC, Majluf NS (1996) Management of company with a strategic vision. Dolmen Editions, NJ Hax AC, Majluf NS (1996) Management of company with a strategic vision. Dolmen Editions, NJ
Zurück zum Zitat Porter M (2001) Strategy and the internet. Harvard Bus Rev March, pp 63–78 Porter M (2001) Strategy and the internet. Harvard Bus Rev March, pp 63–78
Zurück zum Zitat Porter M, Millar VE (1985) How information gives you competitive advantages, Harvard Bus Rev July–August 149–190 Porter M, Millar VE (1985) How information gives you competitive advantages, Harvard Bus Rev July–August 149–190
Zurück zum Zitat Puiggermanal R, Salvador R and Sanchez R (2003) Análisis del impacto de las iniciativas B2B en las relaciones comerciales. Caso del sector editorial español. In V Congreso de Ingeniería de Organización Valladolid-Burgos, pp 1–12 Puiggermanal R, Salvador R and Sanchez R (2003) Análisis del impacto de las iniciativas B2B en las relaciones comerciales. Caso del sector editorial español. In V Congreso de Ingeniería de Organización Valladolid-Burgos, pp 1–12
Metadaten
Titel
The Integration of Social Networks in the Competitiveness of Cooperation Networks: An Analysis to be Applied in Pharmacies
verfasst von
Camilo Prado Román
Maria Pilar Conesa García
Jose María Merigó
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer US
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4614-8184-3_9

Premium Partner